Lavazza

Příběh začíná v roce 1895, když pětadvacetiletý Luigi Lavazza otevírá svůj první obchod Lavazza na Via San Tommaso v Turíně, kde prodává všechno možné. Luigi Lavazza byl podnikatel se srdcem i duší, který se vyznačoval silným vynalézavým duchem a vášní pro svou práci. 

Protože se Luigi odjakživa snažil být nejlepší v tom, co dělá a neustále se chtěl zdokonalovat, zjistil, že se musí zaměřit na něco, v čem si je schopen udělat jméno a co mu přináší peníze. A tím nebylo nic jiného než káva. Ve svém koloniále začal pražit kávu a od té doby pokračuje v tvorbě unikátních inovací a tradic tak, aby přinášel tu nejlepší kávu nejen Italům, ale celému světu.

Po roce 1910 se Lavazza stává jedním z nejvýznamnějších importérů a pražíren kávy v Itálii. Lavazza totiž udělal revoluci v používaných materiálech při balení kávy (nazývaný pergamen), který zachová veškeré aroma a vůni čerstvé kávy.

Ve 30. letech Lavazza pořizuje první dodávku, díky které dopravuje čerstvou kávu svým zákazníkům. Tento krok zaznamenal velký úspěch a zanedlouho už pořizuje další dvě. S provozem mu pomáhá jeho maželka Emília a jejich tři děti. 

V roce 1936 Luigi Lavazza odchází do důchodu a nechává společnost svým dětem.

V roce 1946 se objevuje logo společnosti Lavazza, které vytvořilo Aerostudio Borghi, a tak sáčky s vynikající kávou uvnitř jsou lehce identifikovatelné na celém trhu. Na fungování firmy se podílí celá rodina, zejména poté, kdy starý pán Luigi Lavazza v roce 1949 umírá. 

 V roce 1950 se objevuje úplně první reklama v rádiu a v tisku na kávu Lavazza s heslem: "nebe v šálku Lavazza". 

V roce 1971 představila Lavazza jako první vakuově balenou kávu do hliníkových fólií, čímž se jí podařilo být zase o něco výjimečnější než ostatní firmy. V této době také uvádí na trh nové druhy kávy jako "Qualità Rossa".

Již v osmdesátých letech Lavazza otevírá v Turíně své školící středisko pro všechny baristy a během dalších let expanduje do více než 90 zemí po celém světě (Británie, Španělsko, Portugalsko a jiné země).

Od roku 1997 má společnost Lavazza ISO 9001 Certifikaci kvality, což ji zavazuje k 25 000 kontrol ročně v její produkci.

Začátkem 21. století se Lavazza věnuje zejména Společenské odpovědnosti firmy a zakládá nadaci Lavazza.

Každý rok Lavazza nakoupí okolo 2,3 miliónů pytlů zelených zrn kávy asi z 25 zemí.

Lavazza je společností, která od počátku přicházela s inovacemi, moderním marketingem a snahou být nejlepší v odvětví. Nezapomíná přitom na společenskou odpovědnost a podporu trvale udržitelného rozvoje nejen v zemích, kde nakupuje kávu.

V posledních letech proběhlo také několik významných akvizic zejména v Severní a Jižní Americe. Nyní řídí společnost Lavazza již 4. generace rodiny Lavazza a v roce 2015 oslavila neuvěřitelných 120 let své existence.

Společnost je označována jako "italská oblíbená káva" a tvrdí, že 16 milionů z 20 milionů rodin nakupujících kávu v Itálii si vybírá Lavazzu.